PT Cruiser Finland

Foorumi

Post Reply
Forum Home > Vikalista > Kova Kulutus?

Nokke
Site Owner

tooi

Member

Lähetetty: Sun Maa 05, 2006 3:52 pm Viestin aihe: kova kulutus?

pari viikkoa on nyt ollut alla cruiseri vm. 02 manuaali 2L malli ja kulutus on mielestäni melko suuri. Viimeksi mittasin 11,2L/100km sekalaisessa ajossa joka on mielestäni todella paljon. Mitä teillä vastaavien manuaaliversioiden kulutus on ollut?

Takaisin alkuun

Turo

Pt Cruiser

Lähetetty: Sun Maa 05, 2006 6:05 pm Viestin aihe:

Mun 2001 vastaava 2,0L manuaali vie sekalaisessa taajama painoitteisessa ajossa n. 10L satasella. Maantiellä menee yleensä n. 8 litraa.

Takaisin alkuun

ptturbo

King Of The Road

Lähetetty: Sun Maa 05, 2006 9:31 pm Viestin aihe:

kyllä meidän eka pt 2l m5 vei maantie ajossa 6,3 alle 10 sekalaisessa ajossa

Takaisin alkuun

kauko

Pt Cruiser

Lähetetty: Sun Maa 05, 2006 9:49 pm Viestin aihe:

nuohan on ihan normaaleja lukuja. matkaajossa pääsee vähän alle kympin jos sievästi ajaa. normaalisti 10-12 litraa. muuten tankkaappa 99,ä seuraavan kerran, ite vaihdoin 95sesta 99siin ku huomasin että kulutus pieneni huomattavasti. auto on -01 manuaali 2,0 L konehan on alitehoinen tuohon koriin mutta eihän sen olekaan tarkoitus olla mikään raketti? ja siinä on auton 2 tärkeintä ominaisuutta ,,siinäon TYYLIÄ ja se on RAUTAA eikä mikään muovinen tupperware kippo.

--

February 20, 2010 at 1:20 PM Flag Quote & Reply

Stone
Member

Sorry ikivanhan ketjun nosto...toi kulutus nyt vaan hiukan mietityttää, kun oma 2,0 automaatti vie laskennallisesti taajamapainotteisessa ajossa tasan 14l/100km, joka on mielestäni hiukan yläkanttiin, kun 3,3 V6 Grand Voyagerilla samat kuviot on litran vähempi! Paljonko lambda vaikuttaa? Mitään vikakoodeja se ei anna.

March 31, 2013 at 9:58 AM Flag Quote & Reply

Juha
Administrator

Kyllä se kakku omallekkin silmäterälle maistuu. 95:sella vika valo syttyy koodilla 0171 mutta ei 98 bensalla. Lambda vaihdettu, mutta mitään vaikutusta ei ollut.

Matka-ajossa pääsen kyllä juuri alle kympin, mutta kun on kaupunkissa lyhyttä pätkää  ja kylmäkäynnistyksiä pääsee helpolla sinne 14 litran puolelle myös.

March 31, 2013 at 10:22 AM Flag Quote & Reply

Tumeo
Member

Manuaali on sitten ilmeisesti paljon pieniruokaisempi.

Parin vuoden ajan olen kulutusta seurannut.

Talvella menee 8-9 l / 100 km ja kesällä 7-8 l / 100 km.

Pääosin maantiellä ajomatkat 8 - 250 km.

Ja tietenkin cruisailen eli nopeudet alle 100 km / h.

Mikäli vauhdin nostaa yli satasen niin sitten alkaa kyllä bensa maistumaan.

March 31, 2013 at 4:46 PM Flag Quote & Reply

Juha
Administrator

Näin uskoisin myös.

Harmi että eivät kehittäneet hieman pitkäiskuisempaa ja vääntävämpää konetta, tai onhan tuo 2.4 litrainen jo parempi, mutta olisi kaksilitrasesta saanut vääntävämmän koneen. Se olisi kylläkin ollut hyvä vain automaatilla rauhalliseen cruisailuun. Ja näyttänyt huonolta 0-100km/h tiedoissa...

April 1, 2013 at 2:02 AM Flag Quote & Reply

Kahakka
Member

Eka talvi 2.0. automaatti PT:llä alkaa olla takana ja kulutus kaupunkipyörityksessä ollut luokkaa 13-14 l/100km vaikka tolpan nokasta on aina lähdetty.

Viime kesänä maantieajossa mentiin jopa alle 9 litran.

98:lla ajaessa kone tuntuu nöyremmältä ja ehkä kulutuskin on aavistuksen pienempi? 

April 1, 2013 at 3:32 AM Flag Quote & Reply

Turo
Administrator

Kun noita kulutuksia kattelee, niin ei taida olla juurikaan eroa onko automaattivaihteinen 2,0 vai 2,4 litranen.  Nää automaatit tuntuu ryystävän ihan iloiseen tahtiin tuota menolientä. Ero on selvä aiemmin omistamaani 2,0 litraseen manuaalin nähden, jolla rauhallisella ajolla pääsi maantiella jopa alle 8 litrankin satasella. Tässä maaseututaajamakaupungissakin vei muistaakseni noin kympän satasella.

Olenkin todennut että itsellä kulutus nousi noin 1-2 litraa/100km kun aikoinaan vaihdoin tähän mukavampaan versioon. Muutaman etanolisekoilutankillisen jälkeen olen kiltisti tyytynyt tankkaamaan 98 bensaa.

--

2,0 Touring M5 --> 2,4 Touring A4

April 1, 2013 at 5:56 AM Flag Quote & Reply

Stone
Member

Onko tullut laskeskeltua €/km E95 vs E98? Tankillisen hinnassa ei eroa taida tulla kuin n. 3 €.

April 1, 2013 at 1:22 PM Flag Quote & Reply

Turo
Administrator

Eipä ole tullut koskaan laskeskeltua tuolta kantilta. Toisaalta vähän vaikeaakin tuo olisi, kun ei nuo muutaman tankillisen mutu-kulutuksetkaan ole mitään niin absoluuttisen tarkkoja ja välttämättä ees vertailukelpoisiakaan. Jatkan vain itsepetosta valitsemallani linjalla 8)

--

April 1, 2013 at 3:40 PM Flag Quote & Reply

Stone
Member

Kunhan saan nykyisen E95:s tankin ajettua, niin pitää koittaa pari 98:lla...olen huvikseni täytelly iPad:in kulutusseurantaa, katotaan näkyykö mitään erikoista.

April 2, 2013 at 4:31 AM Flag Quote & Reply

Tumeo
Member

Itse ajoin muutaman testitankillisen talvella 95E10:llä.

En huomannut merkittävää eroa kulutuksessa osittain varmaan mittausmenetelmän tarkkuudesta johtuen.

Olen jatkanut tämän jälkeen 98E5:llä.

April 2, 2013 at 2:55 PM Flag Quote & Reply

A-V
Member

Itellä alla toi 2001 PT 2.0+automaatti ja olen tankannut vain 95E10:iä koko omistukseni ajan, ei ongelmia tai vikakoodeja tai huonoa käyntiä. Toimii ihan niinkun pitääkin.

Talven ajan seka-ajossa syönyt noin 10-12 litraa sadalla, maantiellä vähemmän kaupungissa enemmän. Mulla on toi työmatka suoraa pikatietä joten se selittää miten pääsen seka-ajossa välillä tankillisellakin alle kympin kulutukseen. Tuo 14 litraa sadalla vois olla tälläkin mahollista jos suhaisi vain keskustassa. Eipä tuo kovin paha kulutus ole ja kyyti on komiaa joten en ole vaivannut päätäni.. :)

--

2001 PT Cruiser Limited 2.0L+autom

April 4, 2013 at 6:00 AM Flag Quote & Reply

vesa
Member

7.6 litraa/100km jostakin syystä joka kesäreissulla Ruotsiin ja Norjaan ,reilu satasen vauhtia aina kun mahdollista .

Muistakaa että kiihdytellessä siirrätte 1.6 tonnin massaa ,eikä mitään alumiinifoliokuplaa, mutta että 14 l /100km? ei nyt sentään ??

Vertaillessa noihin viidenlitranjuttuihin, nämä meidän mittaukset on kuitenkin todellisia, ja ainakin mulla nopeus- ja matkamittari näyttää samaa kuin gps

April 12, 2013 at 3:06 PM Flag Quote & Reply

Juha
Administrator

Sepä juuri... Cruiserin mittarin on tasan.

Kattelin Yariksen kulutusmittaria, pieniruokainen. No sitten matkamittarissa onkin 10 % heitto, eli luullaan että ollaan ajettu enemmän mitä todellisuudessa liikuttu. Sitten tankkaukset piripintaan ja vaikka laskut teki Yariksen matkamittarin mukaan, laskettu kulutus oli litran enemmän mitä kulutusmittarin lukema. Niin todelliseen matkaan nähden kulutus onkin jo hyvin yli 5litraa...

April 13, 2013 at 5:05 PM Flag Quote & Reply

A-V
Member

Tähän voisi sen verran päivittää, että yhä vieläkin 95E10:llä ajellut, ei mitään ongelmia. Ei ole kulutus tuosta edellisestä viestistä muuttunut ja perushuolloissa ei ole tullut mitään vastaan.

Eli voisi todeta, että 95E10 on täysin soveltuva tähän tekniikkaan. Ihan turhaa maksaa extraa 98E5:sta.

--

July 31, 2013 at 5:18 AM Flag Quote & Reply

A-V
Member

Tuli pidempää reissua loppukesästä jolloin pääsin 8-9 l/100km tasolle, kotikaupunkipörräyksessä kuluttelee yhä vieläkin 10-12 litraa sadalla joka mielestäni ihan OK tämän tasoiselle autolle. Ja toisaan E10:llä kulkee.

Olen toki huomannut että kiihdyttäessä ja ohitellessa saa eroa kulutukseen tehokkaimmin. Kuitenkin tuo neloskone huutaa melko korkeilla kierroksilla jos automaatilla puskee kickdownin kehiin.

--

August 19, 2013 at 3:19 AM Flag Quote & Reply

Juha Kärnä
Member

itellä kulutus sekalaises ajos 15-20l kone 2.4l joten tankillinen kestää parisen päivää joten aivan liikaa kuluttaa

December 30, 2016 at 1:18 PM Flag Quote & Reply

Turo
Administrator

Juha Kärnä at December 30, 2016 at 1:18 PM

itellä kulutus sekalaises ajos 15-20l kone 2.4l joten tankillinen kestää parisen päivää joten aivan liikaa kuluttaa

Jep! Olen samaa mieltä, että sun auto kuluttaa liikaa :/  Yli 8 vuotta olen ajellut 2,4l automaatilla, eikä koskaan ole ihan noin paljon kuluttanut. Vaikka turhan paljon bensa maistuukin. Silti suurimmatkin kulutuslukemat on tankkauksiin perustuvilla laskuilla jääneet selvästi alle 15l/100km.

--

December 31, 2016 at 7:29 AM Flag Quote & Reply

You must login to post.