PT Cruiser Finland

Foorumi

Post Reply
Forum Home > Vikalista > Käsijarru asiaa

petteri
Member

Osaisko joku sanoa, että onko 2008vm pt cruiserin takajarrulevyissä olevat käsijarrukengät automaattisäätöiset? vai tarviiko itse rukarin kanssa säätää jotain rullaa?

December 3, 2017 at 12:33 PM Flag Quote & Reply

vesa
Member

joku tietää paremmin mutta muistaisin että vanhemmissa ei oo autmaattikiristintä . Ja veikkaan että  on säätörullat jokatapauksessa jumissa? Joten auki vaan ja herkistelemään ja säädöt lähemmäks

December 3, 2017 at 4:08 PM Flag Quote & Reply

keke
Member

Vuosimallissa 2001 on automaattisäätö ja se sijaitsee käsijarrukahvassa. Arvaisin että uudemmassakin olisi automaatti, mutta en tiedä. Nouseeko kahva kovin pystyyn, mikä viittaisi että säätö ei toimi tai säätöraja on tullut vastaan? Tai sitten säätö on toisenlainen.

--

2.0 A4 Limited Edition 2001

December 4, 2017 at 6:20 PM Flag Quote & Reply

Juha
Administrator

Omasta 2001 mallisesta ainakin joudun ottamaan takarummut pois ja säätämään ruuvista kengät liki.

http://www.juhasuomela.com/pt-cruiser/kuvat/jarrukengat.jpg

Kyllähän huolto-ohjeessa lukee että jarrukilvessä on kumitutti, mistä sitten ronkii tuota ruuvia...

Sitten kun käsijarru häviää kokonaan toiselta puolelta, on jarrukilvessä oleva tuki vääntynyt:

http://www.juhasuomela.com/pt-cruiser/kuvat/handbrake.jpg

Tuon olen korjannut avaamalla tuon 6mm ruuvin ja tuonne kilven ja ruuvin alle vaan 2mm paksu rosteripellin palanen, johon taan tuo käsirarruhärveli (B) taas pysyy nojaamaan.

--
500,000km experiencies with PT-Cruiser:

December 7, 2017 at 8:23 AM Flag Quote & Reply

petteri
Member

Joo, ongelma olisi juurikin se kun kahva nousee kovin ylös ja katsastus rupee olemaan lähellä. Kässäri kyllä pitää ihan hyvin. Nopeella vilkaisulla en löytänyt jarrukilvestä kumituttia, varmaan johtuu siitä kun tässä olis jarrulevy takanakin. Täytyy varmaan tutustua tuohon käsijarrukahvaan paremmin..

December 8, 2017 at 3:11 AM Flag Quote & Reply

Turo
Administrator

Tällä luultavasti varmistan seuraavaan katsastukseen hylkäyksen käsijarrusta...

Mun mielestä mulla on aina käsijarrukahva noussut herkästi ihmeen ylös. Käsijarru kuitenkin pitää hyvin, enkä ole kahvan käytöksestä ottanut murhetta koska katsurikaan ei ole siitä huomautellut.

--

2,0 Touring M5 --> 2,4 Touring A4

December 9, 2017 at 5:41 AM Flag Quote & Reply

You must login to post.